خدا بزرگ نیست

,

خدا بزرگ نیست: چگونه دین همه چیز را مسموم می‌کند با نام انگلیسی God is not Great: How Religion Poisons" Everything" کتاب پرفروش نیویورک تایمز است از کریستوفر هیچنز، نویسنده و منتقد مشهور آمریکایی. هیچنز در این کتاب مدعی است که دین یک چیز خشن، غیر منطقی، متعصب و بی‌گذشت است؛ و متحد نژادپرستی، قوم پرستی و تبعیض به حساب می‌آید که بر پایه های جهالت بنا شده‌اند. و نیز دشمن آزادی اندیشه است. همچنین تحقیرکننده زن و اجبار کننده زور بر کودکان می‌باشد.

او در این کتاب همه ادیان را نقد می‌کند و یک به یک برای آنها مثال می‌زند. او در این راه از تجربه های شخصی متعدد خودش سود می‌جوید. (مثلا در جایی از کتاب از گفتگوی میان خودش و نوه خمینی می‌گوید!)

نویسنده، منتقد و صاحب نظر مکتب ضدخدایی است. مقالات و کتب او تا حدودی شدید الحن هستند، ولی از ساختار منطقی درستی برخوردارند. او خود را پیرو ارزش‌هایی از روشنگری "enlightenment" چون سکولاریسم، اومانیسم (انسان‌گرایی) و راسینالیم (خردگرایی) می‌داند.

مناظره‌های او با افراد دیندار مشهور است. به قول ریچارد داوکینز اگر شما به مناظره با کریستوفر هیچنز دعوت شدید سنگین‌تر است که مناظره را نپذیرید! (چون شکست سختی خواهید خورد!) وی نصف انگلیسی و نصف آمریکایی است. در گذشته یک چپی به شمار می رفت ولی کم کم از چپ فاصله گرفت و امروز بیشتر به جدال دموکراسی با حکومت های فاشیست دینی می پردازد. مجله فوربس او را در میان ۲۵ لیبرال بانفوذ مدیاهای آمریکا ذکر کرده‌است. از شخصیت های مورد علاقه او می‌توان جورج اورول، تامس پین و تامس جفرسون نام برد. گویا ایشان چند سال پیش سفری هم به به ایران داشته است.

دانلود کتاب خدا بلندمرتبه نیست:
http://rapidshare.com/files/44677987/Christopher_Hitchens_-_God_is_not_Great.pdf

{خرید کتاب}