فیلم مستند ریشه همه شر اثر داوکینز

,
مستند «ريشهٔ همهٔ شر؟» در ژانويه سال ۲۰۰۶ در كانال ۴ بريتانيا پخش شده است. در اين مستند ريچارد داوكينز به بررسی مضرات اديان می‌پردازد. البته ريچارد داوكينز با عنوان جنجالی اين مستند موافق نبوده است؛ ولي تلويزيون روی اين فرنام پافشاری داشته است. كتاب پندار خدای داوكينز كه در سپتامبر همان سال منتشر شد به بررسی عميق‌تر موضوعات مطرح شده در اين مستند می‌پردازد.

ريچارد داوكينز، دانشمند بيخدا، زيست شناس برجسته و استاد فهم عمومی علم در دانشگاه آكسفورد است. همچنين او نويسنده كتاب های مشهوری مانند ژن خودخواه، ساعت ساز نابينا، صعود به قله‌ی ناممكن، گسيختن رنگين كمان، و پندار خدا است. اين فيلم مستند در مورد تقابل و تضاد دين و علم می‌باشد. دو راه برای مشاهده این مستند با زیرنویس فارسی موجود است:


۱: مشاده یکجا در گوگل ویدیو
۲: مشاهده در پنج بخش در یوتیوب

8 نظرات:

فرخ بیخدا

سلام

وبلاگ خوبی بود، کتابها را دانلود کردم، از زحماتت متشکرم.
یک سوال: من نوشته های زیادی دارم که به نظرم "گزین گویه ها" کم اهمیت ترین آنهاست ولی بیشتر از همه انتشار یافت و در سایتها و وبلاگ ها مختلفی قرار داده شد. به نظرت علت چیست؟

چند راهنمایی:
با بقیه وبلاگ نویسهای بیخدا تبادل لینک کن، خوشبختانه وبلاگها زیادن و متاسفانه ناشناس، با تبادل لینک وقتی کسی به یکی از وبلاگها رسید بقیه را هم پیدا میکند
کاش من هم مثل شما وقت وبلاگ نویسی داشتم.

ادامه بده دوست عزیزم

sa

مطلبی در خصوص "خدا شناسی ِ فطری" نوشته ام. بسیار خوشحال می شوم که با نظرات ِ شما حقیقت روشن تر شود. می توانید در قسمت ِ نظرات، نظر ِ خود را بگویید.
www.valobessin.blogfa.com

ناشناس

salam

dooste aziz weblog e por bari darid

mamnoon az weblogetoon

MAD

سلام دوست عزیز.
من هم مثل شما یک بیخدا هستم.
در ضمن من هم مثل شما یک وبلاگ در بلاگ اسپات دارم. یه تصادف میمونی! نه؟
اگر دوست داشتی به وبلاگ من هم سر بزن. اگر هم کمکی از دست من در زمینه بی خدایی برمیاد مطمئن باش دریغ نخواهم کرد.
ممنون از مطالب بسیار زیبات.
این هم آدرس وبلاگ:
http://www.iratheists.blogspot.com

ارشك

سلام. وبلاگ بسيار جالب و مطالب مفيدي داريد. خيلي خوشحال ميشم كه باهم تبادل لينك كنيم. اگر مايل بوديد يه خبر بهم بديد
با سپاس

هادی

نیکلای چائوشسکو

ناشناس

با مطالبی درباره ی خودآ:
valobessin.blogfa.com

Hossein Mashinchian

درود بر شما دوست عزیز
من سخت بدنبال کتابهای ریچارد داوکینز هستم و هرچه در کتابخانه ها و کتابفروشی های شهر گشت و گذار کردم دریغ از یک نسخه از کتابهای او را یافتم! حتی راضی به نسخه ی پی دی اف شدم اما باز هم چیزی نیافتم تا اینکه با یک جستجویی به شما رسیدم! اگر اطلاعاتی در این زمینه دارید لطفا دریغ ندارید!
در ضمن من هم مستند دو قسمتی این مجموعه را دیدم و باید بکویم فوق العاده بود!
در پناه خرد.